چمبر دارو چیست و کاربرد آن در صنعت علوم دارویی چگونه است؟

يکشنبه 28 مهر 1398
13:16
خانم رحمتی

چمبر دارو چیست؟

دستگاه چمبر دارو به صورت اتاقکی است که شرایط پایداری دارو تحت تاثیر از عواملی که در بالا ذکر شد در بازه های زمانی ۳ ماهه، ۶ماهه و ۱ساله را مورد سنجش قرار می دهد. پس از انجام تست Acceleration با دقت و کیفیت بالا مدرک (Q Validation(PQ,OQ,I تایید می گردد.

لزوم استفاده از چمبر دارو:

در عصر حاضر، شرکت های دارو سازی توانمند با تکیه بر دانش و تخصص خود دارو های مورد نیاز کشور را تولید می کنند و در این زمینه به موفقیت های بسیار زیادی دست یافته اند که نتیجه ی تلاش بی وقفه در زمینه ی تولید بوده است. یکی از مهم ترین اصولی که در بخش تحقیقات علوم دارویی و پزشکی و مخصوصا بخش کنترل کیفیت کارخانجات دارویی در کانون توجه تولید کنندگان قرار دارد انجام آزمایشات پایداری دارو در شرایط خاص دما و رطوبت و اقلیم های بسیار متنوع کشور می باشد. تولید کنندگان به طور قطع نگران تاثیر گذاری عوامل خارجی محیطی مانند دما، رطوبت میزان تابش نور خورشید در شرایط مختلف آب و هوایی کشور بر دارو های تولید هستند. آنها معتقدند میزان تحمل دارو در شرایط مختلف باید مورد سنجش قرار گیرد و در واقع طول عمر دارو(Aging Test) آزموده شود.
چمبر دارو با استفاده از دیتالاگر که دارد آنالیز کامل انجام می دهد و آن را از طریق اتصال به کامپیوتر در اختیار کاربر قرار می دهد.

ویژگی های چمبر دارویی:

نیرو های متخصص و فنی در شرکت نور صنعت فردوس تجهیز با بهره مندی از دانش فنی و با علم به اهمیت این دستگاه در صنعت دارویی وپزشکی کشور ، چمبر های دارویی با دقت و کیفیت بالا طراحی و تولید می نمایند که از مهمترین ویژگی آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

* جنس بدنه ی خارجی از ورق روغنی با رنگ الکترو استاتیک
* جنس بدنه داخلی از استیل ۳۰۴
* دارای یک در اصلی و یک در شیشه ای جهت بازدید کاربر با عایق به ضخامت ۵ سانتی متر
* مجهز به کنترل دما و رطوبت
* مجهز به فن سیرکولاسیون جهت یکنواختی دما و رطوبت
* مجهز به آلارم صوتی هشدار در مواقع ضروری
* قابلیت برنامه ریزی
* دارای صفحه نمایش اطلاعات
* دارای تایمر زمان
* امکان ذخیره ی اطلاعات
* امکان کالیبراسیون آبان رطوبت در ۲نقطه و حرارت در ۶ نقطه.


[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نور صنعت تجهیز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]