استریلیزاسیون چیست؟

دوشنبه 12 اسفند 1398
10:47
خانم رحمتی

استریلیزاسیون چیست؟

استریلیزاسیون فرآیند بسیار مهم جهت نابودی و حذف کلی اشکال حیات میکروب ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ ها است. این امر جزء لاینفک استریل ملزومات در مراکز تحقیقاتی و بهداشتی، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها می باشد. یکی از تجهیزات ضروری که وسیله‌ای برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه اتوکلاو می باشد.
شرکت نور صنعت تجهیز اتوکلاوها را با توجه به نیاز کاربر و نوع ملزومات استریل شونده در ابعاد مختلف و با ظرفیت های متنوع طراحی و تولید می نماید.
اتو کلاو ترکیبی از دو واژه (auto) در زبان یونانی به معنی خودکار و (clavis) در زبان لاتین به معنی کلید است. دستگاهی که با قرار دادن ملزومات در داخل آن‌ به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه (بسته به حجم بار و محتویات) در معرض بخار اشباع ۱۲۱ درجه سلسیوس (۲۴۹ درجه فارنهایت) عمل استریل را انجام می دهد.

عملکرد دستگاه اتوکلاو چگونه است؟

سیستم پنوماتیک:

این سیستم هوای فشرده را از طریق شیر برقی، شیر بادی و جک های پنوماتیک منتقل می کند.
سیستم برق:

این سیستم ضمن حفاظت، فرمان سیستم کنترل را بوسیله ی کنتاکتور، رله ی حرارتی و رله ی کنترل فاز به مصرف کننده ای چون الکتروموتور والمنت منتقل می کند.
سیستم کنترل و ابزار دقیق:

تمام محرک ها از طریق نرم افزاری مخصوص دستگاه که شامل PLC, نمایشگر لمسی و سنسور های فشار و دما است را کنترل می کند.
سیتم تولید بخار:

در این سیستم بخار مطلوب جهت استریل ملزومات تولید می شود. این سیستم شامل مخزن تحت فشار، المنت ها، پمپ آب، سنسور های سطح آب و سوییچ فشار می باشد.



[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نور صنعت تجهیز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]