کاربرد لامپ های LED در اتاق های رشد گیاه ( Plant Growth Chamber) چیست؟

يکشنبه 29 تير 1399
15:00
خانم رحمتی

کاربرد لامپ های LED در اتاق های رشد گیاه ( Plant Growth Chamber) چیست؟

اتاق های رشد گیاه (Plant Growth Chamber) در دهه ی ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ در مراکز تحقیقاتی ظهور یافت. محققان در دهه ی ۱۹۸۰ به این نتیجه رسیدند که روشنایی با شدت بیشتری را به گیاهان تحقیقاتی خود بدهند لذا نور پردازی از طریق لامپ های هلیوم و سفید تا حدی خواسته ی محققان را بر این امر برآورده ساخت.
روشنایی فلورسنت سال ها پیش، فرض استاندارد قرار گرفت و در بیش از ۱۰ هزار اتاق رشد گیاهان در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

تعریف لامپ LED:

لامپ LED مخفف( Light Emitted Diode) به معنی دیود ساطع کننده ی نور می باشد. این نوع لامپ ها با تکنولوژی حالت جامد نور را ساطع و تولید می کنند.

کاربرد لامپ LED:

چراغ های LED برای تشویق رشد گیاهان است. گیاهانی که در معرض نور خورشید هستند، طول موج های مختلف نور را استفاده می کنند تا رویش و گلدهی خود را تقویت کنند. گیاهان گلخانه ای و گیاهانی که در مراکز تحقیقاتی و در اتاق های رشد گیاه پرورش می یابند، این طیف نور را از چراغ های LED می گیرند.
طبق تحقیقات به عمل آمده، بیشتر گیاهان از نور آبی و مرئی استفاده می کنند و رشد رویشی آن ها تقویت می یابد.

طیف رنگی لامپ های فلورسنتی:

  • طیف آبی
  • سفید
  • قرمز
  • زرد

لامپ های LED مخصوص رشد گیاه یک منبع نوری مناسب شبیه سازی شده ی نور خورشید جهت رشد گیاه و تحریک و تقویت فرآیند فتوسنتز طراحی شده است و طیف الکترو مغناطیسی مناسبی را ایجاد می کند که به نور خورشید شبیه است و باعث ایجاد سبزینگی و رشد گیاه می شود.

مزایا و معایب:

همانگونه که مزایای استفاده از LED ها در اتاق های رشد گیاه جذاب است اما در عین حال چالش برانگیز هم می باشد به گونه ای که امروزه دانشمندان و مدیران تاسیسات در حال طراحی LED هایی هستند که نیاز های خاص تحقیقاتی را برآورده نموده و در عین حال هزینه های عملیاتی را در اتاق های رشد گیاه کاهش دهد.

مشاوره:
شرکت نور صنعت تجهیز فردوس با بهره گیری از توان مهندسی کارشناسان مجرب خود این امکان را به مشتریان خود می دهد تا قبل از انتخاب و خرید هر محصول، مجموعه ای از اطلاعات تخصصی خود که حاصل تجربه ی بیش از ۱۵ سال سابقه ی فعالیت است را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. نصب و راه اندازی بیش از ۱۵۰۰ اتاق رشد گیاه (Plant Growth Chamber) در بسیاری از مراکز تحقیقاتی کشور و تجهیز این اتاق ها به باکس های LED با طول موج های مختلف و شبیه سازی شده ی نور خورشید یکی از افتخارات این شرکت می باشد.


[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نور صنعت تجهیز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]